polotuhé zavěšení kol automobilůJedná se o koncepčně zcela nové nekonvenční zavěšení kol, využití se předpokládá zvláště pro terénní vozidla a vozidla pro volný čas. Projekt není ukončen, kontinuálně probíhají další výzkumné a ověřovací práce. Popis: Polotuhé zavěšení. Konstrukční řešení, je charakteristické prostorovou nápravnicí, spojující spodní reakční čepy hlav protilehlých kol. Nápravnice může být s výhodou tvarována v souladu s prostorovými dispozicemi pohonného agregátu. Horní reakční čepy mohou být situovány na jednotkách MacPherson, příčných ramenech či příčných listových pružinách. Nápravu lze jednoduše koncipovat i s úpravou pro změnu světlosti. Inovační aspekty: Toto zavěšení umožňuje skloubit vlastnosti tuhé nápravy i nezávislého víceprvkového zavěšení, při dosažení potřebné světlé výšky vozidla. Hlavní výhody:
Aktuální fáze vývoje:
Poznámky:
Typ spolupráce
|
Přední řiditelná náprava s originální tvarovanou nápravnicí, umožňující dosažení větší světlé výšky. Nápravnice (1) je odpružená vzhledem k rámu vozidla pružícími jednotkami (2) a příčně vedena ramenem (3). Kola jsou s ní spojena dolnímy klouby (4) a s rámem vozidla horním uložením (5) pružící jednotky. |
Varianta téže nápravy, avšak s vysokou těhlicí (6) spojenou s rámem horním rozvidleným ramenem (7), a oddělenými průžícími jedntkami (8). |